Nädal 20

Esmaspäeval oli trennist vaba päev

Teisipäev

Jätkasin seal, kus pühapäeval pooleli jäin. Raske oli. Muud ei oska öelda.

Kolmapäev

Natukene helgem päev. Päris meeldiv oli jälle joosta.

Neljapäev

Oeh. Ei oskagi kuskilt alustada. Plaanis pidi olema 1km, lühikesete, 1min pausidega, tempos 3:45. Tegin esimese läbi suure kangutamise 3:53ga ja otsustasin trenni pooleli jätta ning koju ära joosta.

Reede

Vaba

Laupäev

Käisin hommikul 8km tiirul. No ei olnud midagi meeldivat. Nüüd on küll asjad imelikud. Tegelikult on suht stressivaba aeg, tööl pole ka kiirustamist, täis puhkus peaks olema, aga kõik tuleb nii raskelt. Pole ka teadaolevalt haige olnud. Ei teagi nüüd. Ei oska seisukohta võtta. Kui kell ütleb ka iga trenni peale 20+ tundi recovery, siis peab midagi häda olema. Ise nagu ei tunne midagi, et valesti oleks. Enesetunne on üldiselt hea.

Nädal 21

Esmaspäev

Kuna pühapäeval on rattaralli, siis peaks selleks natukene trenni ka tegema. Õnneks mu laenuratas toodi mulle esmaspäeval, see tähendas seda, et tuli minna väikesele ringile. Väga mõnus ilm oli rattaga sõitmiseks. Mõnus vuramine.

Distants: 47.43km
Aeg: 01:39:09
Pulss: 134 l/min
Tempo: 28.7 km/h

Teisipäev

Tegin trennist vabaks, peale haigust ei taha kohe “lõhkuma” minna.

Kolmapäev

Jooksutrenn. Läksin teisele poole Cooperi testile tempot tegema. Kodus leppisime tempo kokku ja mina pidin seda tempot hoidma. Minuga on lihtne, ütle tempo ja mina jooksen. Peale Cooperi testi tegin oma trenni ka ära. Natukene lühema, kaheksa korra asemel kuus, aga selle eest korralikud kuus korda. Tempod: 3:06 ; 3:14 ; 3:08 ; 3:20 ; 3:12 ja 3:18.

Soojendusjooks
Distants: 3.17 km
Aeg: 00:21:36
Pulss: 112 l/min
Tempo: 6:48 min/km

Cooper
Distants: 2.48km
Aeg: 00:12:00
Pulss: 143 l/min
Tempo: 4:51 min/km

Intervall 6×500(300m)
Distants: 4.92 km
Aeg: 00:23:09
Pulss: 159 l/min
Tempo: 4:42 min/km

Lõdvestusjooks
Distants: 2.3 km
Aeg: 00:17:19
Pulss: 131 l/min
Tempo: 7:31 min/km

Neljapäev

Teine pool käib neljapäeviti naiste grupiga sõitmas, vedasin ta Prisma juurde ära ja ise läksin omale tiirule. Plaanis oli 1.5 rahulikult vurada, aga läks tund kauem. Mõtlesin, et ootan Prisma juures teise poole ka ära, et siis koos koju sõita.

Distants: 70 km
Aeg: 02:37:42
Pulss: 131 l/min
Tempo: 26.6 km/h

Reede

Vaba!

Laupäev

Käisime ja võtsime numbrid välja ja ostsin uued Moomoo sokid. Mulle väga meeldib nendega joosta. Parimad sokid. Vaatasime Ladies tour of Estonia lõpplahenduse ära ja siis tuli sõitma minna, sest reedel sain uue laenutatud ratta. Plaanis oli 20 km, aga juhtus nii nagu alati minuga juhtub.

Distants: 47.46 km
Aeg: 01:48:22
Pulss: 131 l/min
Tempo: 26.4 km/h

Õhtul diivani peal lebos olles sain aru, et panin vist veits üle. Poleks tohtinud nii palju rattaga sõita. Arvestades veel seda ka, et olin ju haige. Vist olin, kõigi eelduste kohaselt. See muutis rattaralli strateegiat.

Pühapäev

Rattaralli! 😍

Nädal 18

Uuuu. Nädal algab jooksuvõistlusega. Päris põnev algus.

Esmaspäev

Jooks ümber Viljandi suurjärve. Või mingi selline suursugune nimi sel jooksul on. Megajooks ümber übersuure Viljandi suurjärve, hüper. Võin veel mõned suurepärased nimeideed anda.

Teisipäev

Puhkus!

Kolmapäev

Taastav jooks, tegelikult oli juba teisipäeval päris hea olla. Oleks võinud lõdvalt ka varem jooksma hakata, aga pidasin plaanist kinni. Väga mõnus kulgemine oli.

Distants: 8.01 km
Aeg: 00:41:34
Pulss: 136 l/min
Tempo: 5:11 min/km

Neljapäev

Pidi olema rahuliku jooksu päev, aga kuidagi ootamatult raskeks kujunes see jooks. Tegin 7 km taastava pulsiga.

Distants: 7.01 km
Aeg: 00:36:02
Pulss: 135 l/min
Tempo: 5:09 min/km

Reede

Lõpuks üks kiire jooksu päev ka. 8×500 ja 300m vahele. Väga mõnus andmine oli. Kõik oli palju parem, kui eelneval päeval 3:15-3:20 tempos pidid tulema, aga alustasin kohe 3:07;3:07;3:05, siis sain aru, et kaugele nii ei aeruta. 3:13;3:10;3:16;3:20. Kahe viimasega tundsin, et alguses sai veits üle pandud ja siis viimase tõmbasin 3:10ga. Mõnus! Tuul oli küll tugev, aga sain täitsa hakkama.

Soojendusjooks:
Distants: 3.00 km
Aeg: 00:13:09
Pulss: 145 l/min
Tempo: 4:23 min/km

Intervall 8×500(300m)
Distants: 6.41 km
Aeg: 00:28:01
Pulss: 160 l/min
Tempo: 4:22 min/km

Lõdvestusjooks
Distants: 3.50 km
Aeg: 00:19:54
Pulss: 135 l/min
Tempo: 5:41 min/km

Laupäev

Puhkus!

Pühapäeval jooksin Ida-Virumaal pikka jooksu. Raske oli, paganama raske. Nagu poleks ammu jooksmas käinud ja nüüd suure hurraaga alustanud. Vahepeal istusin pargipingile maha ja mõtlesin elu üle järele.

Nädal algas raskelt ja lõppes raskelt.

Distants: 17.00 km
Aeg: 01:24:57
Pulss: 146 l/min
Tempo: 5:00 min/km

94. Suurjooks ümber Viljandi järve

Ehk siis Viljandi järve jooks.

Hommikul meeldiv äratus. Asjad kokku, söök sisse ka Annelinna. Annelinna? Jooks on ju Viljandis. Võtsin teise poole trennikaaslased peale, seltsis segasem sõita. Saab juttu ajada ja aeg läheb kiiremini.

Kohale jõudsime enne 11, see tähendab, et tund veel stardini. Ilm tundus tuuline ja pigem jahe. Ma natukene kartsin, et jälle hakkavad vaevama samad probleemid, mis sel hooajal juba olnud.

Asjad käes, auto juurde tagasi. Teine pool läks oma sõbranjedega jooksutiirule, mina läksin teises suunas. Kiired jooksuharjutused, korralik võimlemine ja mõned kiirendused. Mina olin valmis. Eesmärgiks oli eelmise aasta aja parandamine.

Start!

Oh, päris hea isegi, sain hästi minema. Esimesed panid kohe ees minema. Nagu oleks mõisa peale jooks. Sain vist napilt 1 km ära joosta ja tunnen…. Fakk, selja tõmbas kangeks. Kurja küll. Jalad ka enam ei liigu hästi. Nojah, mis seal ikka, hakkasin vaikselt hoogu vähendama, tõusu võtsin juba üsna rahulikult. Paljud jooksid mööda. Las lähevad. Seljas juba üsna valusad torked.

Eks ma siis seal kulgesin. Samas, ma ei saa aru. Inimesed ei oska joosta. Nii kui väikene kurv on, hoog tõmmatakse jumala maha. Hea, et seisma ei jääda ja siis mingitest küngastest pannakse sellise hooga mööda nagu teeks mäkkejookse aja peale ka sileda peal vahitakse linde ja loendatakse lilli tee ääres. Panna on vaja! Ei passi.

Kõige pullim tüüp oli see, kes soos kõige paremat rada otsis. Ma olen alati valinud selle tee, kus praktiliselt viimasel hetkel 90kraadi alt sisse keerad, osad panevad juba natukene varem sohu. Poolviltu võtavad selle osa lähi. Minu jaoks tundub see pikem ja mudasem tee. Aga mida too tüüp tegi. Jooksis peaaegu soo pöördeni ära, siis jooksis keeras ümber, jooksis tagasi 20 m ja pööras sealt sohu, kust paljud olid enne läinud. Rohkem ma seda tüüpi ei näinud. Vali üks tee ja pane läbi, tagasi joosta on suht mõttetu.

Peale sood on alati raske, sest see rikub tempot ja raske koht üldiselt, aga seekord tõmbas ikka korralikult kinni. Nagu üldse ei jõudnud. Mõtlesin juba sellele, et peaks hoo maha võtma. Ei võtnud. Panin edasi.

Kuskil 10ndal kilomeetril sain selja soojaks või lahti ja siis läks mõnusaks. Sai korralikult pähe andma hakata. Sain joost nagu normaalne inimene. Viimased 500m lausa 3:23 keskmine tempo.

Finišis olin õnnelik. Kehvem, kui eelmine aasta, aga ma olin rahul.

Distants: 11.52km
Aeg: 00:44:59
Pulss: 167 l/min
Tempo: 3:54 min/km
Koht: 58
Vanuseklass: 14

Nädal 19

Loodame, et kõik halb on kuskil kaugel ja nüüd saab tegema hakata.

Esmaspäev

Nagu ikka, on vaba.

Teisipäev

Kerged minutilised. 10x1min, 2 min vahele. Soojendusjooks oli hea, enesetunne ja tempod oli super. Rütmikas tegin dendropargi mägedes.

Soojendusjooks
Distants: 3.01 km
Aeg: 00:13:49
Pulss: 143 l/min
Tempo: 4:35 min/km

Minutifartlek 10×1(2min)
Distants: 6.25 km
Aeg: 00:30:02
Pulss: 157 l/min
Tempo: 4:49 min/km

Lõdvestusjooks
Distants: 3.20 km
Aeg: 00:17:53
Pulss: 139 l/min
Tempo: 5:36 min/km

Kolmapäev

Jooksin mingi osa koos oma teise poole jooksupunduga. Kohtusin nendega peaaegu juhuslikult. Tegelikult täitsa meelega, sest mul oli juba loobumise mõtted peas, keeran koju tagasi ja 4 km on ka kokku hea joosta.

Distants: 10.02 km
Aeg: 00:57:12
Pulss: 134 l/min
Tempo: 5:43 min/km

Neljapäev

Selline enam-vähem jooks. Käisin jälle lodjakojas vetsus. Kui eelmine kord oli prügiskastis rasedustest, siis seekord oli seal rasestumise vältimiseks mõeldud tabletid, mida tuleks 72h jooksul peale vahekorda tarbima. Ma ei taha teada, mis seltskond seal kandis viibib. Ma loodan, et see pole see sama punt, kes mõned nädalad tagasi rasedustesti tegi.

Distants: 12.01 km
Aeg: 00:57:56
Pulss: 144 l/min
Tempo: 4:50 min/km

Reede

Kuna pühapäeval on Tartu maastikumarton, inglise keeles metsajooks, siis reedel on traditsiooniline heateo jooks või siis hea teo jooks. Kulgesime kodust koos oma teise poolega starti, jooksime läbi ja siis jalutasime rahulikul koju.

Distants: 7.00 km
Aeg: 00:47:56
Pulss: 129 l/min
Tempo: 6:51 min/km

Siin poosetan oma loosiauhinna võiduga

Laupäev

Kuna eile sai jooksmas käidud, siis jätsin võistluseelsed protseduurid ära.

Pühapäev

Selles suhtes võib kokkuvõtvalt öelda, et ega midagi paremaks tegelikult pole läinud. Lihtsalt ei jõua.